De een gaat vliegensvlug aan de slag, terwijl de ander juist de hakken in het zand zet. Hoe ga jij als onderneming hiermee om en hoe kun je hier een juiste balans in zien te vinden? Bekijk hier onze tips en gebruik ze om RecreatieHero tot een succes te maken!

Draagvlak

Zorg voor voldoende draagvlak met je medewerkers als je het gebruik van de trainingen en het leerplatform van RecreatieHero wilt stimuleren.

Het is een menselijke eigenschap om vast te houden aan het oude vertrouwde en bekende. Veranderingen kunnen daardoor weerstand opleveren. Als je als leidinggevende of manager een positieve houding aanneemt ten opzichte van het leerplatform RecreatieHero, zal dit alleen al een positief e­ffect hebben op het gebruik ervan.

Zorg ervoor, indien gewenst en mogelijk, dat alle medewerkers in een vroeg stadium worden betrokken bij de nieuwe leeromgeving of dat ze kunnen deelnemen aan een implementatietraject.

Resultaten

Maak resultaten bespreekbaar door deze mee te nemen in een functioneringsgesprek. Hiermee kun je eenvoudig de positieve betrokkenheid en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers stimuleren.

Communicatie

Een goede interne communicatie tussen werkgever en werknemer heeft grote invloed op het succes van een nieuw project. Communiceer via alle mogelijke kanalen over de trainingen en het leerplatform van RecreatieHero.

Denk hierbij aan nieuwsbrieven, e-mail en Workplace van Facebook. Zorg ervoor dat deze kanalen optimaal gelezen en benut worden. Zo zorg je ervoor dat het leren levend blijft in jouw onderneming.

Sturing

Binnen het leerplatform van RecreatieHero heb je de mogelijkheid om uitgebreide voortgangsinformatie in te zien. Met deze informatie ben je razendsnel op de hoogte van hoe elke medewerker ervoor staat. Dit kun je zien in het dashboard Team Voortgang. Geef sturing indien nodig om medewerkers te blijven stimuleren.

Doelstellingen

Als onderneming kun je het gedrag van een medewerker aansturen door leerdoelen te stellen. De trainingen van RecreatieHero zijn ontzettend leuk en leerzaam, maar je medewerkers moeten er natuurlijk wel wat voor doen.

Stel een termijn vast waarin de medewerker een training dient af te ronden. Maak duidelijke afspraken zodat je tijdens een functioneringsgesprek hierop kan terugvallen. Hiermee maak je de leerdoelen overzichtelijk en meetbaar en kan je gemakkelijk sturing geven indien nodig.

Onboarding

Creëer de ultieme onboarding ervaring zodat nieuwe medewerkers direct in de onderneming worden opgenomen. Stuur meteen de inloggegevens van het leerplatform door zodra je een nieuwe medewerker in dienst neemt.

Met ons leerplatform creëer je een onboarding die helpt de kennis en essentie van je bedrijf over te brengen op nieuwe medewerkers. Met als resultaat een goed ingewerkte medewerker die zich direct betrokken voelt!

Beloningsbeleid

Medewerkers die goed presteren kun je belonen. Hiermee bedank je ze voor hun getoonde inzet en voor de bijdrage die zij leveren aan het succes van jouw onderneming. Door medewerkers te belonen, enthousiasmeer je ze en verhoog je de betrokkenheid op de werkvloer.

Investeer bijvoorbeeld in persoonlijke ontwikkeling, compenseer overwerk, hanteer bonussen en organiseer regelmatig een teamactiviteit.

recreatiehero-tips-beloning

Leeromgeving

De leeromgeving van RecreatieHero is te allen tijde beschikbaar en toegankelijk via smartphone, tablet of desktop. Zorg ervoor dat alle betrokkenen hiervan op de hoogte zijn.

Laat je medewerkers vrij om zelf te bepalen wanneer, op welke locatie en in welk tempo zijn de trainingen volgen. Of je nu in de bus zit of thuis op de bank, het is aan jou om daar een keuze in te maken.

Ready, set, go!

Bovenstaande tips kun je gebruiken om iedereen binnen jouw bedrijf in een mum van tijd te promoveren tot RecreatieHero.